Τρίτη, 2 Οκτωβρίου 2012

ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ

Η ΔΙΑΓΝΩΣΗ των Μαθησιακών Δυσκολιών- Δυσλεξίας-Παρομητικότητας-Υπερ κινητικότητας είναι το κλειδί της έγκαιρης και σωστής αντιμετώπισης. Το "Ερωτηματολόγιο του Καθηγητή Παυλίδη", μετά από έρευνα της Δρ. Ξύστρου Μαρίας στο Brunel University του Λονδίνου, αποδείχτηκε διαγνωστικό εργαλείο των Μαθησιακών δυσκολιών.
Η στατιστική ανάλυση κατέδειξε με ακρίβεια 94,6% ότι τα ψυχο-κοινωνικο-εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες-Δυσλεξία διαφέρουν από αυτά των μη δυσλεξικών και είναι σε χαμηλότερα επίπεδα. Η ακρίβεια του στηρίζεται στην εφαρμογή δύο μαθηματικών εξισώσεων, αποτέλεσμα της διδακτορικής διατριβής της Δρ. Ξύστρου Μαρίας. Τα αποτελέσματα κατατέθηκαν στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου Brunel και αναγνωρίστηκαν και από το ελληνικό κράτος.
Το "Ερωτηματολόγιο του Καθηγητή Παυλίδη" αποδεικνύεται ως ένα εύκολο και γρήγορο στη χρήση διαγνωστικό εργαλείο, με χαμηλό κόστος και με μεγάλη ακρίβεια για παιδιά που πιθανώς να παρουσιάζουν Μαθησιακά Προβλήματα-Δυσλεξία. Καθώς δεν περιλαμβάνει ερωτήσεις που αφορούν την ανάγνωση, ορθογραφία και τη χρήση της γλώσσας, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμη και σε παιδιά προσχολικής ηλικίας ως προγνωστικό τεστ μαθησιακών δυσκολιών. Η δυναμική του ερωτηματολογίου είναι μεγάλης σπουδαιότητας για χώρες όπως η Ελλάδα, όπου υπάρχουν πολύ περιορισμένες δυνατότητες για την έγκαιρη πρόγνωση-διάγνωση των Μαθησιακών Δυσκολιών-Δυσλεξίας από το ισχύον εκπαιδευτικό σύστημα.